بلاگ

18 ابزار سئو رایگان برای سایت و فروشگاه آنلاین شما

ابزار رایگان سئو

آیا می‌دانستید که در هر دقیقه بیش از شش میلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود؟ مردم به دنبال شما هستند و تلاش‌های سئو شما می‌تواند به آنها کمک کند تا شما را پیدا کنند. با توجه به اینکه هزینه هر کلیک برای تبلیغات گوگل به طور متوسط ​​۶.۵۶ دلار است ، ایجاد ترافیک ارگانیک ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

آهنگ معروف ریحانا را می‌شناسید؟ اگر در زمینه بهینه‌سازی موتور جستجو تازه‌کار هستید، یا اگر بودجه کافی برای اختصاص دادن به ابزار سئو پریمیوم یا کمک حرفه‌ای ندارید، ایجاد ترافیک ارگانیک می‌تواند مانند یک تلاش بی‌نتیجه به نظر برسد ما در این مقاله از سایت فروشگاهی میخواهیم ابزار سئو رایگان را به شما معرفی کنیم که کار شما را آسان تر خواهند کرد.

سئو چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو فرآیند بهبود یک وب‌سایت برای افزایش دیده شدن و رتبه‌بندی آن در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است. شما با شناسایی آنچه مشتریان بالقوه هنگام جستجوی چیزی که شما ارائه می‌دهید، در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند، شروع خواهید کرد.

اما اگر بودجه‌ای برای اختصاص دادن به بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) ندارید، باید تمام بهترین ابزار سئو رایگان را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید تا بتوانید ترافیک بیشتری برای ووکامرس ایجاد کنید .

سپس، همه چیز در مورد خدمت رسانی به بازدیدکنندگان از طریق یک تجربه کاربری با کیفیت و ایمن و محتوای عالی مرتبط با عباراتی است که مشتریان بالقوه شما جستجو می‌کنند.

چگونه فروشگاه ووکامرس خود را برای سئو بهینه کنیم؟

موتورهای جستجو از یک الگوریتم پیچیده برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی خود استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها طیف وسیعی از عوامل را در نظر می‌گیرند، از جمله:

  • تجربه کاربری. آیا سایت شما به سرعت بارگذاری می‌شود و در همه دستگاه‌ها خوب به نظر می‌رسد؟ آیا مرورگرها به راحتی می‌توانند آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند؟
  • کلمات کلیدی که استفاده می‌کنید . آیا محتوای سایت شما در مورد موضوعاتی است که کاربران جستجو می‌کنند؟ 
  • کیفیت محتوای شما . آیا اطلاعات منحصر به فرد، دقیق و جامعی را به اشتراک می‌گذارید که بازدیدکنندگان آن را مفید و لذت‌بخش بدانند؟
  • لینک به سایت شما و از سایت شما. آیا دیگران در صنعت شما به دلیل ارزشمند بودن محتوای شما به آن لینک می‌دهند؟ گوگل این را به عنوان نشانه‌ای از انجام کار عالی شما ردیابی می‌کند. لینک دادن به سایت‌های مرتبط دیگر همچنین می‌تواند نشان دهد که شما متعهد به ارائه آنچه بازدیدکنندگان نیاز دارند هستید – حتی اگر در وب‌سایت دیگری باشد.
  • عملکرد فنی و ایمنی. آیا سایت شما برای خزش موتورهای جستجو آسان است؟ آیا گواهی SSL دارید ؟

با بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای عوامل کلیدی ، می‌توانید شانس خود را برای رتبه‌بندی بالاتر در SERPها و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک بهبود بخشید که این موارد با استفاده از ابزار سئو رایگان خیلی راحت تر خواهد شد

و اگرچه می‌تواند کاملاً پیچیده شود، اما درست انجام دادن اصول اولیه اغلب برای دیدن تأثیر آن بر ترافیک شما کافی خواهد بود. همانطور که کلمات کلیدی رقابتی‌تری را هدف قرار می‌دهید، باید یک قدم جلوتر بروید، اما تا آن زمان بودجه لازم برای اختصاص دادن به ابزارهای پریمیوم و کمک حرفه‌ای را خواهید داشت.

بنابراین پست امروز در مورد انجام بهترین کار ممکن با آنچه دارید است. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است. هر هفته زمانی را برای بهبود در یک یا چند زمینه اختصاص دهید. در نهایت، نتایج را خواهید دید.

18 ابزار رایگان سئو برای فروشگاه آنلاین شما

برای کمک به شما در انتخاب بهترین ابزار سئو رایگان برای فروشگاه آنلاین خود، ده‌ها ابزار را بررسی کرده و آنها را بر اساس اهداف کلیدی که ارائه می‌دهند، مرتب کرده‌ایم.

ابزارهای رایگان سئو برای کمک به شناسایی کلمات کلیدی

برای موفقیت در سئو، ابتدا باید هدف خود را بشناسید. مشتریان بالقوه شما به طور خاص به دنبال چه چیزی هستند؟ چه عباراتی را جستجو می‌کنند؟ ممکن است این جستجو برای یک محصول نباشد، بلکه موضوعات مربوط به حوزه کاری شما باشد.

برای مثال، آنها می‌توانند به‌طور خاص عبارت «اسباب‌بازی کوچک سگ جیرجیر» را جستجو کنند. یا ممکن است به دنبال عبارت مرتبطی مانند «چگونه سگ بزرگترم را سرگرم کنم» باشند.

اصطلاحات دقیقی که آنها استفاده می‌کنند، «کلمات کلیدی» نامیده می‌شوند.

تعدادی ابزار عالی برای کمک به شما در تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی مرتبط برای هدف قرار دادن وجود دارد، از جمله:

۱. کیورد پلنر

کیورد پلنر

گوگل کیورد پلنر ابزار سئو رایگان است که در درجه اول برای شناسایی کلمات کلیدی برای کمپین‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک طراحی شده است. همچنین به عنوان یک گزینه ارزشمند برای تحقیق کلمات کلیدی نیز عمل می‌کند.

با استفاده از ویژگی کشف کلمات کلیدی، می‌توانید ایده‌های جدید و مرتبط با کلمات کلیدی را بر اساس یک کلمه، عبارت یا حتی فقط URL فروشگاه خود پیدا کنید. این به گسترش لیست کلمات کلیدی شما و شناسایی اصطلاحات مرتبط برای هدف قرار دادن از طریق سئوی داخلی و استراتژی محتوای شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید میانگین حجم جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی که این ابزار پیشنهاد می‌دهد را مشاهده کنید، که به شما در درک محبوبیت آنها کمک می‌کند.

ابزار برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل همچنین روندهای تاریخی را برجسته می‌کند و به شما امکان می‌دهد تغییرات هر رفتار را در طول سال شناسایی کنید، که می‌تواند برای برنامه‌ریزی تبلیغات یا کمپین‌های فصلی واقعاً مفید باشد.

برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل به یک حساب کاربری گوگل ادسنس نیاز دارد، اما استفاده از آن رایگان است.

مزایای کلیدی کیورد پلنر گوگل:

  • به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی جدید را بر اساس یک کلمه یا عبارت کشف کنید
  • میانگین حجم جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی را نشان می‌دهد
  • به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را برای کشورها و مناطق مختلف جستجو کنید
  • به شما کمک می‌کند تا تغییرات فصلی را شناسایی کنید

گوگل ترندز ابزار سئو رایگان است که به صورت بصری محبوبیت جستجوی یک کلمه کلیدی، موضوع یا عبارت خاص را در طول زمان نشان می‌دهد. این داده‌ها می‌توانند برای اهداف سئو بسیار ارزشمند باشند، زیرا به شما بینشی در مورد تغییرات علاقه برای اصطلاحات، حوزه‌ها یا محصولات خاص می‌دهند. این درک می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی محتوا، محصولات و تلاش‌های سئو خود را به طور مؤثرتری تنظیم کنید.

این ابزار همچنین کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات پرطرفدار را پیشنهاد می‌دهد. این ابزار یک ویژگی مقایسه‌ای ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند محبوبیت کلمات کلیدی یا موضوعات را اندازه‌گیری کنید تا تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد اولویت‌بندی آنها برای تأثیر بالاتر سئو بگیرید. می‌توانید روندها را در سطح کشوری، منطقه‌ای یا زیرمنطقه‌ای تجزیه و تحلیل کنید – به شما این امکان را می‌دهد که رفتار جستجوی مشتریانی را که از نظر جغرافیایی بیشترین ارتباط را با کسب‌وکار شما دارند، مقایسه کنید.

گوگل ترندز می‌تواند به ویژه برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک فصلی یا کسانی که توانایی پاسخگویی به رویدادهای جاری را دارند مفید باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد عبارات جستجوی فصلی و پرطرفدار را ببینید. به عنوان مثال، یک فروشگاه تی‌شرت می‌تواند طرح‌های موضوعی را بر اساس داده‌های ارائه شده چاپ کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که افزایش ناگهانی علاقه به جستجو برای کلمات کلیدی خاص را شناسایی کنید و به شما این امکان را می‌دهد که با ایجاد محتوای به موقع یا تنظیم هدف‌گذاری خود، از تقاضای رو به افزایش بهره‌برداری کنید.

گوگل ترندز ابزار سئو رایگان است و نسخه پریمیوم ندارد.

مزایای کلیدی گوگل ترندز:

  • میزان جستجوی کلمات کلیدی، عبارات یا موضوعات را در طول زمان نشان می‌دهد.
  • روندها را برای کشورها و مناطق مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند
  • به شما امکان می‌دهد روندها را برای کلمات کلیدی مختلف مقایسه کنید

۳. جستجوگر کلمات کلیدی Moz

Moz Keyword Explorer ابزاری برای سئو است که به شما کمک می‌کند فرصت‌های کلمات کلیدی را پیدا کنید و عملکرد کلمات کلیدی مختلف را درک کنید. پس از وارد کردن یک کلمه کلیدی اصلی، این ابزار کلمات کلیدی مرتبط دیگری را در کنار حجم جستجوی آنها و نرخ کلیک ارگانیک پیش‌بینی‌شده پیشنهاد می‌دهد. همچنین می‌توانید «امتیاز دشواری کلمات کلیدی» اختصاصی Moz را برای هر پیشنهاد کلمه کلیدی خاص مشاهده کنید، که نشان می‌دهد رتبه‌بندی برای هر کلمه کلیدی چقدر آسان (یا سخت) است.

یک حساب کاربری رایگان همچنین به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود و همچنین رقبایتان را ارزیابی کنید، با تجزیه و تحلیل اینکه چرا صفحات برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بالایی دارند یا کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک ارگانیک را به فروشگاه‌های رقبای شما هدایت می‌کنند.

همچنین ماز یک ابزار سئو رایگان است اما نسخه پرمیوم نیز دارد.

مزایای کلیدی Moz Keyword Explorer:

  • پیشنهاداتی از یک کلمه کلیدی اصلی ارائه می‌دهد
  • حجم جستجوی تخمینی، نرخ کلیک (CTR) و امتیاز دشواری اختصاصی Moz را برای هر کلمه کلیدی نشان می‌دهد.
  • تحلیل می‌کند که چرا صفحات برای یک کلمه کلیدی مشخص رتبه بالایی دارند
  • به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی با بالاترین عملکرد رقبای خود را ببینید

۴.   seedkeywords  .com

کلمات کلیدی Seed رویکرد متفاوتی نسبت به تحقیق کلمات کلیدی دارد و به شما امکان می‌دهد ایده‌های کلمات کلیدی را از طریق جمع‌سپاری (crowdsource) پیدا کنید. به جای تولید خودکار کلمات کلیدی مرتبط با معیارهای ترافیک مانند سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، این ابزار به شما امکان می‌دهد یک سناریو ایجاد کنید و از مخاطب خود بپرسید که در آن موقعیت چه چیزی را جستجو می‌کند.

کلمات کلیدی Seed یک ابزار سئو رایگان و بدون گزینه‌های پولی یا پریمیوم است.

مزایای کلیدی Seed:

  • به شما امکان می‌دهد از مخاطبین خود بپرسید که در یک سناریوی خاص چه چیزی را جستجو می‌کنند
  • نتایج را برای کمک به شما در شناسایی کلمات کلیدی بالقوه جمع آوری می کند

5.  soovle  .com

Soovle یک ابزار رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی است که از سال ۲۰۰۸ فعالیت می‌کند. این ابزار، پیشنهادات کلمات کلیدی را برای هر عبارت جستجو یا کلمه کلیدی از موتورهای جستجو و پلتفرم‌های مختلف، از جمله گوگل، بینگ، یاهو و یوتیوب، جمع‌آوری می‌کند.

با استفاده از Soovle، می‌توانید دیدگاه گسترده‌ای در مورد آنچه کاربران در کانال‌های مختلف جستجو می‌کنند، به دست آورید. این می‌تواند به شما در شناسایی کلمات کلیدی طولانی و ایده‌های محتوایی بر اساس آنچه مردم واقعاً جستجو می‌کنند، کمک کند و به طور بالقوه اصطلاحات تخصصی کم‌رقابت‌تر را کشف کند.

Soovle همچنین به شما امکان می‌دهد پیشنهادهایی را که ارائه می‌دهد ذخیره کنید و آنها را دانلود کنید یا به Google Trends صادر کنید تا بتوانید ببینید که حجم جستجوی کلمات کلیدی با گذشت زمان چگونه تغییر می‌کند.

Soovle کاملاً رایگان است و نسخه پریمیوم ندارد.

مزایای کلیدی Soovle:

  • عبارات مرتبط را بر اساس کلمه کلیدی یا عبارت جستجو شده نشان می‌دهد
  • نتایج را از گوگل، بینگ، یاهو، آمازون، یوتیوب، ویکی‌پدیا و Answers.com جمع‌آوری می‌کند.

ابزار سئو رایگان برای تحلیل سئوی سایت شما

درک عملکرد فعلی سایت شما به شما کمک می‌کند تا بهترین حوزه‌ها را برای تمرکز در آینده برنامه‌ریزی کنید. شاید محتوای خوبی داشته باشید، اما سایت شما بسیار کند بارگیری می‌شود. افزایش سرعت می‌تواند منجر به بهبود چشمگیر رتبه‌بندی شود.

طیف وسیعی از ابزارها وجود دارند که بینش‌های ارزشمندی در مورد جنبه‌های مختلف تلاش‌های فعلی سئوی فروشگاه شما ارائه می‌دهند. برخی از بهترین‌ها عبارتند از:

۶. گوگل لایت روم

Google Lighthouse یک ابزار متن‌باز است که در DevTools گوگل کروم تعبیه شده است و از طریق Google PageSpeed ​​insights نیز می‌توان به آن دسترسی داشت.

گوگل لایت‌هاوس یک صفحه را تجزیه و تحلیل می‌کند و در مورد طیف گسترده‌ای از حوزه‌هایی که می‌توانند بر عملکرد صفحه در موتورهای جستجو تأثیر بگذارند، به شما بازخورد می‌دهد.

برای مثال، می‌توانید ببینید که موتورهای جستجو چقدر خوب سایت شما را کراول می‌کنند. یا اعتبار داده‌های ساختاریافته خود را بررسی کنید، که نحوه درک و نمایش اطلاعات کلیدی و محصولات سایت شما توسط موتورهای جستجو را کنترل می‌کند.

گوگل لایت‌هاوس همچنین در مورد محتوای صفحه‌ای که از آن خواسته‌اید تجزیه و تحلیل کند، بازخورد ارائه می‌دهد. این  ابزار سئو رایگان به عناوین صفحه، توضیحات متا، اندازه فونت‌ها و موارد دیگر نگاه می‌کند.

همچنین می‌توانید ببینید که فروشگاه شما هنگام دسترسی از طریق دستگاه تلفن همراه چقدر خوب عمل می‌کند، و همچنین میزان دسترسی به سایت شما چقدر است، که هر دو می‌توانند به طور قابل توجهی بر رتبه فروشگاه شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارند.

تمام گزارش‌های ارائه شده توسط Google Lighthouse حاوی نکات و پیشنهاداتی برای اصلاح هرگونه مشکل شناسایی شده هستند.

گوگل لایت هاوس یک ابزار سئو رایگان است که نسخه پریمیوم ندارد.

مزایای کلیدی گوگل لایت‌هاوس:

  • به شما امکان می‌دهد صفحات سایت خود را در برابر بهترین شیوه‌های سئو تجزیه و تحلیل کنید
  • عملکرد سایت شما را در دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ تجزیه و تحلیل می‌کند
  • پیشنهادهایی برای رسیدگی به هرگونه مشکل شناسایی شده ارائه می‌دهد
  • قابل دسترسی از درون DevTools در گوگل کروم

۷. بررسی سایت Ahrefs

ابزار بررسی سایت توسط Ahrefs، وب‌سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و گزارش مفصلی از سلامت سئوی فروشگاه آنلاین شما ارائه می‌دهد.

پس از تأیید مالکیت سایت خود، این ابزار در هر صفحه جستجو می‌کند و یک امتیاز کلی سئو به همراه گزارش‌های دقیقی در مورد میزان بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، این ابزار هرگونه مشکل فنی سئو مانند لینک‌های خراب، توضیحات متای از دست رفته یا مشکلات قابلیت استفاده در موبایل را به همراه مشکلات مربوط به محتوا مانند محتوای ضعیف یا عدم بهینه‌سازی کلمات کلیدی برجسته می‌کند.

ابزار سئو رایگان Ahrefs Site Audit همچنین پروفایل بک لینک سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و نشان می‌دهد که سایت شما در نتایج جستجو چقدر خوب عمل می‌کند. تمام گزارش‌های ارائه شده همچنین با پیشنهاد راه‌هایی برای رفع هرگونه مشکل شناسایی شده، مفید هستند.

نسخه پایه Site Audit به صورت رایگان از طریق Ahrefs Webmaster Tools در دسترس است و تصویر مفیدی از سئوی سایت شما و هرگونه مشکل کلیدی ارائه می‌دهد. می‌توانید با یکی از طرح‌های پولی Ahrefs که از ۷۹ دلار در ماه شروع می‌شود، بینش‌های دقیق‌تر و نظارت پیشگیرانه دریافت کنید.

مزایای کلیدی حسابرسی سایت Ahrefs:

  • سئوی کل سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند
  • امتیاز کلی سئو را در کنار گزارش‌های دقیق ارائه می‌دهد
  • پیشنهادهایی برای چگونگی رسیدگی به هرگونه مشکل سئو ارائه می‌دهد

۸.  seoquake  .com

SEOquake یک افزونه مرورگر سئو رایگان است که به شما امکان می‌دهد تا یک ممیزی سئوی داخلی از سایت خود انجام دهید. با استفاده از آن، می‌توانید معیارهای کلیدی سئو را در هر سایتی که بازدید می‌کنید، از جمله تعداد لینک‌های داخلی و خارجی، در یک نگاه مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از طریق این افزونه به گزارش‌ها و معیارهای دقیق‌تری دسترسی داشته باشید، از جمله حسابرسی سئو در سطح صفحه که صفحه شما را در برابر بهترین شیوه‌های سئو تجزیه و تحلیل می‌کند و گزارش تراکم کلمات کلیدی که رایج‌ترین کلمات موجود در صفحه را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید گزارش‌های مقایسه‌ای را اجرا کنید که برای درک چگونگی مقایسه سئوی یک صفحه در سایت شما با رقیب مفید است.

سئوکویک (SEOquake) یک ابزار سئو کاملاً رایگان و بدون نسخه پریمیوم است.

مزایای کلیدی سئوکویک:

  • داده‌های کلیدی سئو در سطح صفحه را از طریق یک افزونه رایگان کروم تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • تعداد لینک‌های داخلی و خارجی یک صفحه را می‌شمارد
  • نمای کلی از تراکم کلمات کلیدی صفحه ارائه می‌دهد.
  • به شما امکان می‌دهد سئوی یک صفحه از سایت خود را با صفحه رقیب مقایسه کنید.

۹. screamingfrog  .co.uk

Screaming Frog SEO Spider ابزاری جامع است که برای ممیزی سئوی فروشگاه آنلاین شما طراحی شده است و با خزیدن در کل وب‌سایت شما، هرگونه مشکل فنی سئو را تشخیص می‌دهد.

این ابزار رایگان، تصویری کلی از سئوی سایت شما ارائه می‌دهد. این ابزار سئو رایگان مانند یک عنکبوت موتور جستجو، سایت شما را بررسی می‌کند و در نتیجه، بینشی در مورد مشکلاتی که می‌توانند بر ایندکس شدن توسط گوگل و دیگران تأثیر بگذارند، ارائه می‌دهد.

Screaming Frog با شناسایی مشکلات کلیدی مانند خطاهای هدر HTTP، لینک‌های خراب، HTML حجیم و صفحاتی که موتورهای جستجو از خزش آنها منع شده‌اند، به شما کمک خواهد کرد.

بعلاوه، Screaming Frog هرگونه محتوای تکراری که می‌تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر رتبه‌بندی شما داشته باشد را پیدا می‌کند. در نهایت، عناوین صفحه و متادیتای شما را تجزیه و تحلیل می‌کند تا متوجه شوید که آیا آنها خیلی طولانی، خیلی کوتاه، گم شده یا در سایت شما تکراری هستند یا خیر.

Screaming Frog یک نسخه رایگان در کنار یک نسخه پریمیوم دارد که اسکن‌های زمان‌بندی‌شده و سایر ویژگی‌های تحلیلی را با قیمت ۲۵۹ دلار در سال ارائه می‌دهد.

مزایای کلیدی Screaming Frog:

  • سایت شما را بررسی می‌کند تا مشکلات فنی سئو را شناسایی کند.
  • لینک‌های خراب را شناسایی می‌کند
  • محتوای تکراری را پیدا می‌کند
  • یک نقشه بصری از نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو ایجاد می‌کند.

ابزارهای سئو رایگان برای آنالیز و افزایش سرعت سایت شما

سرعت وب‌سایت شما و همچنین تجربه کاربری (به‌ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه) از عوامل کلیدی در تعیین رتبه‌بندی موتورهای جستجو هستند.

گوگل می‌داند که وب‌سایت‌های کند برای بازدیدکنندگان آزاردهنده هستند و نمی‌خواهد جستجوگران را به سایت‌هایی بفرستد که آنها را آزار می‌دهد.

گوگل همچنین اکنون به تجربه افرادی که از طریق دستگاه تلفن همراه از سایت شما بازدید می‌کنند، اهمیت بیشتری می‌دهد. در واقع، اکنون در درجه اول از نسخه موبایل برای رتبه‌بندی و فهرست‌بندی استفاده می‌کند.

شاخص‌های حیاتی وب گوگل ، سایر جنبه‌های کلیدی تجربه کاربری (مانند پرش صفحه و تأخیر در تعامل کاربران با عناصر کلیدی) را اندازه‌گیری می‌کنند و این موارد در تصمیم‌گیری‌های رتبه‌بندی لحاظ می‌شوند.

خبر خوب این است که تعدادی ابزار سئو رایگان سئو وجود دارد که می‌توانند به شما در تجزیه و تحلیل سرعت و کاربرپسند بودن سایتتان و اجرای تغییراتی برای بهبود آن کمک کنند، از جمله:

۱۰. jetpack  .com

Jetpack Boost یک افزونه سئو رایگان است که به شما کمک می‌کند سرعت و عملکرد سایت ووکامرس خود را بهبود بخشید.

Jetpack Boost عملکرد سایت شما را هم در موبایل و هم در دسکتاپ تجزیه و تحلیل می‌کند و یک امتیاز عددی و یک درجه حرفی قابل فهم به شما ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد سایت شما چگونه توسط گوگل ارزیابی می‌شود. تنها با چند کلیک، می‌توانید از این افزونه برای پیاده‌سازی بهبودهای قدرتمند عملکرد استفاده کنید.

برای مثال، می‌توانید از Jetpack Boost برای به تعویق انداختن جاوا اسکریپت استفاده کنید، که می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری هر صفحه کمک کند. همچنین می‌توانید از این افزونه برای بهینه‌سازی CSS در سایت خود استفاده کنید تا بارگذاری آنچه بازدیدکنندگان شما ابتدا در یک صفحه می‌بینند – که به عنوان محتوایی که «بالای صفحه» است شناخته می‌شود – در اولویت قرار گیرد. بارگذاری این CSS در ابتدا می‌تواند باعث شود سایت شما سریع‌تر بارگذاری شود و به بهبود نکات حیاتی اصلی وب شما کمک کند .

Jetpack Boost همچنین شامل یک حافظه پنهان (cache) است که یک تصویر لحظه‌ای از سایت شما را ذخیره می‌کند تا بهترین تجربه مرور و خرید را به بازدیدکنندگان ارائه دهد و با بارگذاری سریع‌تر سایت، سئوی شما را بهبود بخشد. می‌توانید حافظه پنهان را به گونه‌ای تنظیم کنید که صفحات پویا مانند سبد خرید شما را حذف کند و حافظه پنهان خود را در صورت نیاز با استفاده از یک رابط کاربری ساده به‌روزرسانی کنید تا از به‌روز بودن همیشگی محتوای خود اطمینان حاصل کنید.

این افزونه همچنین شامل یک ویژگی راهنمای تصویر مفید است، بنابراین می‌توانید تصاویری را که وضوح، اندازه یا نسبت ابعاد نامطلوبی دارند، شناسایی کرده و برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان خود، این موارد را برطرف کنید.

مزایای کلیدی Jetpack Boost:

  • عملکرد فروشگاه ووکامرس شما را هم در دسکتاپ و هم در موبایل تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • جاوا اسکریپت را به تعویق می‌اندازد و بارگذاری CSS را بهینه می‌کند
  • سایت شما را در حافظه پنهان (کش) قرار می‌دهد تا به بارگذاری سریع آن کمک کند.
  • به شما کمک می‌کند تصاویری را که نیاز به بهینه‌سازی دارند شناسایی کنید

11. Google PageSpeed ​​Insights پیج اسپید گوگل

Google PageSpeed ​​Insights یک ابزار سئو رایگان است که توسط گوگل توسعه داده شده و به شما امکان می‌دهد عملکرد وب‌سایت خود را در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل ارزیابی کنید.

PageSpeed ​​Insights سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و گزارش مفصلی ارائه می‌دهد که شامل امتیاز عملکرد از ۱۰۰ است. این ابزار همچنین طیف وسیعی از گزارش‌ها و نمودارهای مختلف را ارائه می‌دهد که به برجسته کردن حوزه‌های مشکل‌ساز بالقوه که ممکن است باعث مشکلات عملکرد شوند، کمک می‌کند.

مزایای کلیدی Google PageSpeed ​​Insights:

  • عملکرد موبایل و دسکتاپ را ارزیابی می‌کند
  • توصیه‌های بهینه‌سازی واضحی ارائه می‌دهد
  • طیف وسیعی از گزارش‌ها را تولید می‌کند
  • تجزیه و تحلیل‌هایی ارائه می‌دهد که با عوامل سرعت صفحه که می‌توانند بر رتبه‌بندی جستجوی گوگل فروشگاه شما تأثیر بگذارند، همسو هستند.

12. جی‌ تی‌ متریکس

GTmetrix یک ابزار سئو رایگان است که به شما در تجزیه و تحلیل سرعت سایتتان کمک می‌کند. یک حساب کاربری رایگان به شما این امکان را می‌دهد که ببینید سایت شما از هفت مکان مختلف چگونه بارگیری می‌شود و عوامل فنی که باعث کندی آن می‌شوند را شناسایی کنید.

این ابزار گزارش‌ها و نمودارهای دقیقی ارائه می‌دهد که حتی برای کسانی که پیش‌زمینه فنی ندارند، درک آنها ساده است. این گزارش‌ها تصویر واضحی از محل وقوع تأخیر در بارگذاری، همراه با توصیه‌هایی برای افزایش سرعت سایت شما، ترسیم می‌کنند.

مزایای کلیدی GTmetrix:

  • گزارش‌های عملکرد عمیقی ارائه می‌دهد
  • مراحل خاصی را برای بهبود زمان بارگذاری توصیه می‌کند
  • نمایش‌های بصری از توالی بارگذاری صفحه را برای تجزیه و تحلیل آسان تولید می‌کند (نمودارهای آبشاری)
  • عملکرد فروشگاه شما را از هفت مکان مختلف آزمایش می‌کند

ابزارهای رایگان و جامع سئو

علاوه بر ابزارهای سئو که به یک کار خاص کمک می‌کنند، تعدادی ابزار دیگر نیز وجود دارند که کاربرد گسترده‌تری دارند. در اینجا برخی از بهترین گزینه‌هایی که فقط به یک حساب کاربری رایگان نیاز دارند، آورده شده است:

13. seoreviewtools  .com

ابزارهای بررسی سئو (SEO Review Tools) وب‌سایتی است که مجموعه‌ای از ۶۶ ابزار سئو رایگان را ارائه می‌دهد که برای کمک به شما در تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی عملکرد فروشگاه آنلاین شما در موتورهای جستجو طراحی شده‌اند.

عملکردهای ارائه شده توسط ابزارهای بررسی سئو به دسته‌هایی تقسیم می‌شوند که شامل سئوی فنی، اعتبار سئو، محتوای سئو و ابزارهای وب مستر می‌شوند.

مزایای کلیدی ابزارهای بررسی سئو:

  • ۶۶ ابزار سئو رایگان برای پوشش طیف وسیعی از وظایف سئو ارائه می‌دهد
  • به شما امکان می‌دهد سئوی فنی سایت خود، از جمله توضیحات متا و لینک‌های خراب را تجزیه و تحلیل کنید.
  • ابزارهایی را برای کمک به شما در تجزیه و تحلیل اعتبار سئوی خود، از جمله بررسی رقبا و ابزار اعتبار دامنه، ارائه می‌دهد.
  • ابزارهای اساسی برای کمک به شما در ایجاد محتوای سئوپسند از جمله تحقیق کلمات کلیدی و طرح کلی محتوا ارائه می‌دهد

14. سمراش رایگان

سمراش (Semrush) یک پلتفرم جامع سئو و بازاریابی دیجیتال است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را برای کمک به کسب‌وکارها در بهبود دیده شدن آنلاین خود، از جمله سئو و تبلیغات کلیکی (PPC)، ارائه می‌دهد. در حالی که بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته نیاز به اشتراک دارند، این پلتفرم مجموعه‌ای از ابزارهای سئو رایگان با محدودیت‌های استفاده را نیز ارائه می‌دهد که همچنان برای افرادی که به دنبال بهبود سئو فروشگاه آنلاین خود هستند، ارزش قابل توجهی دارد.

سمراش به شما این امکان را می‌دهد که روزانه تا ده کلمه کلیدی را با استفاده از ابزار Keyword Magic خود جستجو کنید، که لیستی از کلمات کلیدی برتر که احتمالاً مؤثر هستند را ارائه می‌دهد. همچنین حجم جستجو و تخمینی از دشواری هر کلمه کلیدی پیشنهادی را ارائه می‌دهد.

مزایای کلیدی سمراش:

  • ده کلمه کلیدی برتر را نشان می‌دهد که احتمالاً برای یک موضوع یا کلمه کلیدی اصلی بیشترین تأثیر را دارند.
  • معیارهای دقیقی برای کلمات کلیدی، از جمله صفحات برتر رتبه‌بندی، ارائه می‌دهد.
  • رتبه سایت شما را برای ده کلمه کلیدی بررسی می‌کند
  • سئوی یک URL را تجزیه و تحلیل می‌کند تا امتیاز سلامت و گزارش‌های دقیقی از هرگونه مشکل سئو که شناسایی شده است، ارائه دهد.
  • مروری بر سئوی یک دامنه، شامل موثرترین کلمات کلیدی، ارائه می‌دهد

15. یواست سئو

Yoast SEO یا یواست سئو یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های سئو وردپرس است. این افزونه طیف وسیعی از ویژگی‌های مفید را برای افزایش دیده شدن فروشگاه ووکامرس شما ارائه می‌دهد.

Yoast SEO به طور خودکار بسیاری از بهترین شیوه‌های کلیدی سئو فنی را برای سایت شما اعمال می‌کند. این افزونه بخشی را در ویرایشگر وردپرس اضافه می‌کند تا بتوانید مواردی مانند توضیحات متا و عنوان صفحه را تغییر دهید. همچنین می‌توانید پیش‌نمایشی از نحوه نمایش صفحه در موتورهای جستجو بر اساس ورودی‌هایی که استفاده کرده‌اید، دریافت کنید.

مزایای کلیدی Yoast SEO:

  • به شما امکان می‌دهد عنوان و توضیحات متا را برای محصولات، صفحات و پست‌های خود تنظیم و پیش‌نمایش کنید.
  • پیشنهادات سئو را در ویرایشگر وردپرس ارائه می‌دهد
  • یک نقشه سایت XML پیشرفته برای سایت شما ایجاد می‌کند

16. افزونه سئو پرس

سئوپرس طیف وسیعی از ابزارها را برای کمک به بهبود سایت شما ارائه می‌دهد. این افزونه سئو به شما امکان می‌دهد عناوین و توضیحات متای پست‌ها، محصولات و صفحات را تنظیم کنید و نحوه نمایش آنها در موتورهای جستجو را پیش‌نمایش کنید. همچنین می‌توانید توضیحات متای پیش‌فرض را با استفاده از طیف گسترده‌ای از پارامترها و ابرداده‌های محصول تنظیم کنید.

سئوپرس با API ایندکس گوگل ادغام می‌شود، به این معنی که می‌تواند از گوگل بخواهد پس از اعمال تغییرات، سایت شما را بررسی و دوباره ایندکس کند. این افزونه همچنین به طور خودکار نام، متن جایگزین و عنوان تصاویر محصول شما را بر اساس نام فایل آنها تنظیم می‌کند.

مزایای کلیدی سئوپرس:

  • به شما امکان می‌دهد توضیحات متا و عناوین را برای هر پست، محصول و صفحه تنظیم کنید
  • یک نقشه سایت XML برای سایت شما تولید می‌کند
  • به شما کمک می‌کند سئوی پست‌ها، صفحات و محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنید
  • متن جایگزین، نام و عنوان تصاویر را به طور خودکار تنظیم می‌کند
  • با طیف وسیعی از APIهای ایندکس‌گذاری، از جمله گوگل، ادغام می‌شود تا از موتورهای جستجو بخواهد سایت شما را دوباره ایندکس کنند.

ابزارهای رایگان برای پیگیری عملکرد سئوی شما

شما به طور مداوم برای بهبود سایت خود و افزایش رتبه‌بندی تلاش کرده‌اید. عالی! اکنون، برای اطمینان از اینکه تلاش‌های سئو شما نتایج ملموسی را به همراه دارد، نظارت بر عملکرد وب‌سایت و پیگیری معیارهای کلیدی مانند تعداد بازدیدها، ترافیک، رفتار کاربر و رتبه‌بندی کلمات کلیدی مهم است.

خوشبختانه، تعدادی گزینه رایگان برای کمک به شما در نظارت بر عملکرد سئو و شناسایی زمینه‌های بهبود وجود دارد، از جمله:

17. کنسول جستجوی گوگل یا سرچ کنسول

سرچ کنسول کنسول جستجوی گوگل یک ابزار سئو رایگان است که به شما امکان می‌دهد عملکرد فروشگاه آنلاین خود را در جستجو بررسی کنید.

با یک حساب کاربری رایگان از طریق کنسول جستجوی گوگل، می‌توانید ببینید کدام جستجوها کاربران را به سایت شما می‌آورند و میزان نمایش، کلیک و موقعیت سایت خود را برای کلمات کلیدی مختلف در جستجوی گوگل تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار همچنین به شما کمک می‌کند تا داده‌های ساختار یافته فروشگاه خود، از جمله اسنیپت‌های محصول، و همچنین عملکرد سایت خود را در تب «خرید» در گوگل تجزیه و تحلیل و بررسی کنید.

مزایای کلیدی کنسول جستجوی گوگل:

  • نشان می‌دهد که گوگل چگونه سایت شما را «می‌بیند»
  • تجزیه و تحلیل می‌کند که کدام عبارات جستجو بازدیدکنندگان را به سایت شما آورده‌اند
  • شما را از هرگونه مشکل فنی سئو، از جمله لینک‌های خراب و خطاهای ایندکس شدن، مطلع می‌کند.
  • به شما امکان می‌دهد عملکرد قطعه کدهای ساختاریافته محصول خود را در گوگل بررسی کنید

18. گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک پلتفرم رایگان تجزیه و تحلیل وب است که داده‌های فراوانی در مورد ترافیک وب‌سایت و رفتار کاربران ارائه می‌دهد، که بینش‌های مهمی را ارائه می‌دهد که می‌تواند استراتژی سئو شما را آگاه و اصلاح کند.

برای مثال، یک حساب کاربری رایگان در گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد ترافیک وب‌سایت، رفتار کاربران و نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید، که می‌تواند بینشی در مورد اینکه چه محتوایی باعث بازدید و تعامل می‌شود، ارائه دهد. همچنین می‌توانید مسیری را که کاربران در سایت شما طی می‌کنند، مشاهده کنید، که می‌تواند برای درک صفحاتی که قبل از خرید بازدید می‌کنند یا اینکه افراد چند بار بدون بازدید از صفحه دیگری در سایت شما، از آن خارج می‌شوند، مفید باشد.

مزایای کلیدی گوگل آنالیتیکس:

  • رفتار بازدیدکنندگان شما را در سایتتان ردیابی می‌کند
  • به شما امکان می‌دهد ترافیک وب‌سایت خود را با طیف وسیعی از معیارها، از جمله داده‌های جمعیتی، تجزیه و تحلیل کنید.
  • شما را قادر می‌سازد تا تبدیل‌ها را پیگیری کنید و صفحاتی را که بهترین عملکرد را دارند شناسایی کنید.
  • با سایر ابزارهای گوگل، از جمله کنسول جستجوی گوگل و گوگل ادز، ادغام می‌شود.

نتیجه گیری

اگر بودجه کم و زمان محدودی دارید، ابزار سئو رایگان می‌توانند بدون صرف هزینه اضافی زیاد، تلاش‌های شما را به حداکثر برسانند. با این حال، اگر زمان محدود و بودجه زیادی دارید، استخدام یک متخصص، مسیر ایده‌آلی خواهد بود.

در نهایت، شما باید هزینه ابزارها را در مقابل مزایای بالقوه آنها بسنجید. اگر مطمئن نیستید که ابزارهای سئو پولی برای شما مناسب هستند یا خیر، همیشه می‌توانید با ابزارهای سئو رایگان شروع کنید و در صورت نیاز بعداً آنها را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *